Koszykówka w parku trampolin

Kolejną omawianą przez nas formą aktywności sportowej w parku trampolin jest… koszykówka.

Pisaliśmy już Wam o tym, że zajęcia fitness w parku trampolin mogą przynieść wiele korzyści.

Jak możesz na tym skorzystać? Przede wszystkim takie zajęcia pomogą zachować świetną figurę i formę. Mówi się nawet, że godzina takich ćwiczeń pozwala spalić nawet do 1000 kalorii.

Podobnie jest z koszykówką. Dynamiczna gra na trampolinach wpływa na naszą kondycję, ale też właściwą pracę mięśni. A do tego, koszykówka to gra zespołowa, więc rozwijamy także takie elementy, jak:

  • komunikacja z innymi zawodnikami;
  • współpraca;
  • odpowiedzialność;
  • zaufanie;

No i przede wszystkim, w grupie łatwiej jest się zmobilizować do działania. Musimy pamiętać o tym, że gra w koszykówkę na trampolinach to nie tylko rzuty do kosza. Grając wspólnie, możemy wykorzystywać różne techniki do rozgrywania meczu.

Dla zdrowia jest to istotne, ze względu na różne intensywności naszej gry – raz szybko skaczemy, potem trochę zwalniamy. Trenując koszykówkę przede wszystkim poprawiamy kondycję i ogólną sprawność fizyczną. Podczas gry pracuje układ oddechowy, układ nerwowy czy nawet nasze oczy. Podczas gry w koszykówkę znacząco wzrasta też wykorzystanie naszych mięśni, co skutkuje wzmocnieniem ich stanu.

Podczas jednego treningu możemy spalić od 700 do nawet 1200 lub 1300 kalorii!

Koszykówka w parku trampolin

W parkach trampolin często powstają specjalne strefy przeznaczone do gry w koszykówkę. W Parku Trampolin 7 Jump Street znajdują się dwie strefy do koszykówki. W jednej z nich znajduje się 18 pionowych trampolin i 4 kosze zawieszone na różnych wysokościach do ćwiczenia wsadów.

W drugiej strefie jest 10 poziomych, 2 długie potrójne maty do wykonywania ewolucji. 4 skośne maty. W strefie znajduje się podest oraz 4 kosze zawieszone na różnych wysokościach nad skośnymi trampolinami.

Zobaczcie, jak w Parku Trampolin 7 Jump Street bawili się koszykarze Junior Basket Club Olsztyn.

Posted by Junior Basket Club Olsztyn on Sonntag, 5. Februar 2017

 

Zajęcia fitness na trampolinach

Popularną ostatnio formą aktywnego spędzania czasu jest fitness, ale nie taki tradycyjny. Chodzi o fitness na trampolinach.

Zajęcia fitness na trampolinach

Jak możesz na tym skorzystać? Przede wszystkim takie zajęcia pomogą zachować świetną figurę i formę. Mówi się nawet, że godzina takich ćwiczeń pozwala spalić nawet do 1000 kalorii.

W parkach trampolinach w ofercie pojawiają się takie zajęcia. Plan ćwiczeń przygotowany jest w taki sposób, aby modelować sylwetkę, poprawiać kondycję i spalać kalorie. Ale wszystko musi być zorganizowane w taki sposób, aby być bezpiecznym dla ciała – przede wszystkim dla stawów.

 

W niektórych badaniach, skakanie na trampolinie uznawane jest za lepsze niż… bieganie. Jest to spowodowane tym, że w trakcie skakania pracuje większa grupa mięśni.

Dlaczego warto?

  • zadbasz o swoją kondycję
  • popracujesz nad zdrowiem – krążeniem, wzmocnieniem mięśni i stawów
  • spalanie kalorii
  • modeluje sylwetkę

Z zajęć fitness na trampolinach możecie skorzystać w Parku Trampolin 7 Jump Street. Zajęcia trwają 60 min. Czekamy na Was w każdy wtorek i czwartek o godzinie 19! Prowadzi je Agnieszka, która od lat trenuję akrobatykę i gimnastykę.

 

Akrobatyka w parku trampolin? Dobry pomysł!

Akrobatyka w parku trampolin to dobry pomysł. Zajęcia dobrze zadziałają dla naszego ciała.

Zajęcia na trampolinach, mają na celu przede wszystkim wspomaganie naszego rozwoju fizycznego, ale także wyrobienia podstawowych cech motorycznych. Chodzi m.in. o wyrobienie takich cech jak siła, poczucie równowagi, koordynacja i precyzja ruchów całego ciała, a także gibkość. Zajęcia akrobatyczne wpływają też pozytywne na rozwój mięśni. Kolejnym pozytywem wpływu takich zajęć na trampolinach jest wpływ na naszą prawidłową postawę i sylwetkę.

Przede wszystkim warto potraktować te zajęcia, jako punkt wyjścia do innych działań – jeżeli chcielibyśmy uprawiać jakąś dyscyplinę sportową, to akrobatyka na pewno nam się przyda. W zajęciach akrobatyki w parku trampolin mogą brać udział zarówno dzieci, jak i dorośli. Kobiety i mężczyźni.

Warto jednak wspomnieć, że takie zajęcia w parku trampolin to nie tylko gimnastyka, ale przede wszystkim sport. Łączy się to z nauką ewolucji i konkretnych układów.

 

Przykładem takich zajęć, są zajęcia z akrobatyki w parku trampolin 7 Jump Street w Olsztynie.  Prowadzi je Kamila, absolwentka wychowania fizycznego, trenerka gimnastyki oraz instruktorka fitnessu, była członkinię kadry narodowej.